Няколко реплики за инцидента на Макс Верстапен и Себастиан Фетел (видео)
След всичко, което се каза и изписа по въпроса, мисля че следва да направим няколко пояснения за инцидента между Макс Верстапен и Себастиан Фетел.
Първо - малко история.
През годините, когато в края на сезона борбата за световната титла е била между двама пилоти, останалите на трасето избягват да се замесват в инциденти с тях. Това е неписано правило, което пилотите, които имат усещане за справедливост са зачитали. Случвало се е дори пилот от отбора на борещия се за титла, да заяви преди последните състезания, че ще остави всичко в ръцете на съотборника си и на съперника му. Това е нормално, човешко отношение към спора, което разбира се не е задължително и често е било погазвано. Някои от победите, в последните кръгове, на световни шампиони, са дошли именно с помощ от съотборниците, или пък с помощта на пилоти, неумишлено замесени в инцидент с единия от преследвачите.
Второ - предисторията на събитията на Сузука.
Макс Верстапен в събота, иронично попита: "Ферари и Фетел още ли са в борбата за титлата?" Дали сарказмът му бе уместен - всеки може да прецени за себе си. Но в главата на Макс Верстапен явно титлата вече е била решена в полза на Хамилтън. Затова, той действа на пистата срещу Себастиан Фетел не като срещу пилот борещ се за шампионата, а като срещу който и да е. Има право на това - не му го отричаме. Но с поведението си, Макс повлия категорично на борбата за световната титла. Дано в бъдеще не му се налага да попада в обратната ситуация, защото тогава много ще го заболи...
Трето - инцидента.
Инцидентът бе като нарисуван, защото никой от двамата не взе правилното решение. Фетел надцени възможностите на Макс Верстапен да прецени всички тези исторически наслагвания, които казват на пилота - отстъпи. Макс Верстапен подцени амбицията на Себастиан Фетел да се докаже на всяка цена в първия възможен момент.
Четвърто - решението на стюардите.
Този път решението беше задоволително, но отново облечено в любимата формулировка "състезателен инцидент", за който няма последствия за замесените пилоти. Както не веднъж съм обяснявал, това почти винаги означава, че вината на пилотите е споделена, т.е. и двамата са виновни, в еднаква, или в различна степен. Точно такава бе и днешната случка - еднаква доза вина, но за разлика от неналожените наказания, имахме различни последствия за двамата пилоти. Верстапен продължи и финишира трети, а Фетел изостана и завърши шести.
Чарли Уайтинг описа ситуацията за наказанието на Верстапен след инцидента му с Кими Райконен и липсата на такова след контакта с Фетел със следните думи:
"В първия случай, Макс излезе от пистата, а когато се върна, избута колата на Кими извън трасето. По мое мнение, всичко тук е ясно. Съгласете се, че във втория случай наблюдавахме един класически инцидент: Себастиан се опита да влезе във вътрешната траектория на завоя и това беше напълно оправдана маневра. Неговият болид наполовина се изравни с колата на Макс Верстапен, който вече бе започнал маневра за атака на завоя. Както знаете, обикновено стюардите се опитват да не наказват състезателите, освен ако не са сигурни, че в конкретна ситуация може ясно да се види вината на един от участниците в инцидента. Във въпроса, дали грешката на състезателите е еднаква, мненията могат да се различават, но стюардите са единодушни, че нито Себастиан, нито Макс са отговорни за сблъсъка."
Друг е въпроса, че след подобен "състезателен инцидент" наказан остава само пилота, който не е успял да завърши, или е изгубил позиции. Затова днес всъщност Себастиан Фетел получи своето наказание за инцидента с Макс Верстапен, което не е задължително несправедливо...
_______________________
#F1isPassion
DD
Тъпака Фетел повярва,че е богоизбран и може да пренебрегне гравитацията....Това е система с тези двамата!
ОтговорИзтриване