Новите правила за 2019-та и календара на състезанията

Световния съвет за моторни спортове на ФИА одобри промените в правилата за сезон 2019-та и календара на Формула 1. И докато календара бе напълно ясен още на 31 август (за което фейсбук страницата Формула 1 е страст Ви съобщи), то сред одобрените правила имаше и дискусионни въпроси, които в крайна сметка намериха одобрение от съвета.

Промените: 

1. Нова позиция на огледалата и съответно на задните крила

Новите правила предвиждат повдигането на задното крило с 50 мм., за да се създаде по-голямо пространство за видимост назад от позицията на пилота, който поглежда в огледалата. Самите огледала ще трябва да бъдат разположени в една конкретна равнина, от която има пълна видимост и тази позиция, няма да може да бъде променяна свободно от екипите. Заедно с това ще бъдат забранени всякакви допълнителни елементи върху и около огледалата, които биха предоставили аеродинамично предимство. Ще продължат да се съблюдават и заложените от миналите години правила за закрепване, които гарантират безопасността. 

2. Промяна на позициите на он-борд камерите и модификация на елемента HALO

За промяната на мястото, от което публиката може да наблюдава състезанието "през погледа на пилота", от болида се заговори още в началото на настоящия сезон. Причината бе "онова грозно нещо" над главата на пилота, което доказа присъствието си като елемент от безопасността, но продължава да бъде все така неестетично. Така нареченото HALO доста затруднява качествената визия към трасето от гледна точка на камерите разположени върху болида. Този недостатък бе компенсиран до известна степен с използването му като дисплей за телеметрията предавана по време на предаванията от Ф1. 
Най-компрометирана бе позицията на камерата, разположена от ляво, или от дясно зад пилота, като след въвеждане на halo-то тя стана практически неизползваема. Затова заедно с камерите разположени централно над кокпита през този сезон доста често наблюдавахме и кадри от предното крило, или от задното крило на болида. 
Очаква се през следващия сезон да няма камери, които да имат затруднена видимост към пистата. 
Заедно с това и елемента HALO ще бъде малко изменен с цел безопасност, като се цели по-лесното напускане на кокпита от пилотите. 

3. Монтиране на лед светлини върху задните крила.

Допълнителните светлини върху задните крила ще бъдат използвани в дъждовни условия. Целта е да се повиши безопасността, като се осигури по-добра видимост на пилота зад болид, който вдига голяма водна струя. Лед-светлините бяха изпробвани по време на тестовете в Испания от пилота на Мерцедес Люис Хамилтън. 

4. Нови правила за изпреварване след изтегляне на колата на сигурността. Вече ще е разрешено да се изпреварва след преминаването на "опреледена точка" (според изявлението на ФИА), след прибирането на колата на сигурността. Вероятно това правило ще бъде допълнително пояснено в началото на следващия сезон. 

5. Отборите ще бъдат отговорни за първоначалната техническа готовност на болидите и ще трябва да декларират, че автомобилите им отговарят на всички въпроси, свързани с безопасността.

6. На финала на състезанието заедно с традиционния кариран флаг ще има и електронни пана с карирана картина.

7. Промяна на предното крило. 
Предните крила ще бъдат значително опростени, с цел да се намали потока от "мръсен" въздух зад болида, който влияе на аеродинамичното притискане на колата, която е в близост. Цели се да се постигне по-добра възможност за застигане и изпреварване по време на състезанията.
Тук можете да видите едно доста добро видео по този въпрос: 

Заедно с тези промени, които влизат в сила през следващия сезон бе прието и увеличаване на часовете, в които екипите нямат право да работят по болидите. Досега и за сезон 2019-та така нареченият "вечерен час" е с продължителност 8 часа, но от сезон 2020 се увеличава на 9 часа. 


Малко по-рано през седмицата ФИА направи и важно уточнение, относно защитните маневри. След случилото се между Себастиан Фетел и Люис Хамилтън в Гран при на Русия, пилотът на Мерцедес поиска да бъде изяснено правилото, даващо право на пилота отпред да защитава позицията си, използвайки блокираща маневра, срещу опонента отзад. 
Правилото гласи, че при подобна защита е допустима маневра само в едната посока, като пилота е длъжен да не блокира повторно съперника си, ако той е предприел изпреварване от незащитената страна. След "руската" маневра на Фетел, при което той привидно извърши две маневри в посока наляво (вътрешната страна от гледна точка на следващия завой) ФИА разясни, че това е забранено и занапред ще бъде санкционирано. Същото се отнася и за случаите на защита с маневри в две противоположни посоки. 

_______________
#F1isPassion
Източник и снимки: www.autosport.com

Коментари

Важните новини от седмицата

Рикардо: "Това е едно от най-трудните ми решения"