Стартът на Спа - всички гледни точки (видео)

Този първи завой на пистата Спа винаги е готов да предложи масови инциденти и косвени жертви. За втори път Фернандо Алонсо бе замесен без вина в катастрофа, при която отпаднаха няколко пилоти. За случилото се през 2012 година вече надълго и нашироко сме разказвали. Тук ще видите  няколко гледни точки към инцидента, който за пръв път е 100% изяснен като нарушение, наказание и вина.


Виновен за случилото се бе Нико Хюлкенберг, който призна вината си и бе наказан от стюардите да потегли с 10 места назад от класирането си в решетката на Гран при на Италия, която ще се проведе следващата седмица на пистата Монца. 


Пряко пострадалия от инцидента Фернандо Алонсо беше в ролята на летящи ужас за Шарл Льоклер, за разлика от инцидента през 2012-та, когато той гледаше отдолу пода на болида пилотиран (във въздуха) от Ромейн Грожан. 

След състезанието той каза, че е видял как Хюлкенберг блокира гумите си, от което му е станало ясно, че ударът е неизбежен... 


Косвена жертва на инцидента бе Шарл Льаклер, който изобщо не разбра какво му се случи. След инцидента медиите наблегнаха на факта, че "грозното устройство над кокпита" е спасило живота на пилота. Самият Льоклер заяви, че "може и да е така". Не споря, че в областта на сигурността този елемент има много важна роля - особено при такива инциденти. 


Ясно се виждат следите върху Halo-то на Льоклер от болида на Алонсо и ефективността му е повече от очевидна. Но, че е грозно също е очевидно и да спорите с мен, че не е така е напълно безсмислено. Може би единствено върху Заубер-Алфа Ромео то изглежда добре, а освен това днес се показа и ефективно. Затова може да се опитам да приема, че е по-добре да свикнем с него...


Но инцидентите на старта всъщност бяха повече. Освен Нико Хюлкенберг в първия завой не успя да спре и Валтери Ботас. Тези двамата получиха четвъртия си двигател за състезанието на Спа, но механиците им вероятно е трябвало да им сменят спирачките...



В крайна сметка Валтери Ботас успя да посети бокса и след това да завърши четвърти в състезанието, въпреки инцидента който причини на старта. Стюардите бяха доста милостиви с него, наказвайки го само с 5 секунди добавено време, което не промени класирането на пилота на Мерцедес.

Доста по-лош късмет на старта имаха Дани Рикардо и Кими Райконен.

Пилотът на Ферари стартира шести, но Кевин Магнусен се вмъкна преди него в първия завой. Това накара Кими да намали скоростта си след излизането от завоя, което пък беше малка изненада за преследващият ги Дани Рикардо. Така се стигна до пукната гума и повреден под за Райконен, който се опита да продължи, но след две посещения в бокса стана ясно, че няма да може да завърши. Лошият късмет за Рикардо пък започна с онзи неприятен инцидент между Хюлкенберг и Алонсо, защото летящия Макларън разруши задното крило на Ред Бул-а, миг преди удара на Рикардо с Райконен. Този инцидент също бе разследван, но не се стигна до наказания. След преждевременния финал на състезанието и за Рикардо, той се извини на Кими за случилото се, но вината му определено бе незначителна.

В първата обиколка, въпреки инцидента имаше възможност за малко състезание, което бе спечелено от Себастиан Фетел. Четири болида летяха за секунди заедно на дългата права "Кемъл" след легендарния завой "Червената вода". Пръв в "Ле комб" обаче влезе Себастиан Фетел.


В крайна сметка тази маневра се оказа решаваща и Себастиан Фетел успя да спечели състезанието за Гран при на Белгия. 


_______________________
#F1isPassion
Снимки и видео: ФОМ - formula1.com






Коментари

Важните новини от седмицата

Макс Верстапен и мръсните думички (нецензурирано видео) (18)