Форс Индия влиза във фалит

Отборът на Виджай Маля вече не се ръководи от мениджмънта си. В петък заместник шефът на отбора Робърт Фернли е потвърдил пред журналисти, че Върховният съд в Лондон е назначил администратор. 
Процедурата по несъстоятелност във Великобритания се нарича режим на администрация, а временния синдик - администратор. На този етап, обаче, от отбора не предоставят повече информация по въпроса. 
В петък от Force India признаха, че са изправени пред "критичен период", тъй като финансовите проблеми на отбора се задълбочават. Те трескаво търсеха купувач, който да покрие натрупаните задължения. Доста оптимистично хората на Маля разпространяваха информации за това как има най-малко трима сериозни купувачи, които обмислят покупка на отбора, базиран край пистата "Силвърстоун". Главният оперативен директор Отмар Шафнауер заяви в петък, че вярва, че пряката инвестиция в отбора е "предстояща" и добави с увереност, като вероятно е разчитал, че ще има сделка с Rich Energy, която обаче пропадна в последния момент. Щафнауер все пак каза, оставайки вратата отворена, че ако екипът влезе в администрация, ще се оздрави и ще оцелее.

Както е известно проблемите на Форс Индия произтичат от проблемите на собственика Виджай Маля с индийското правосъдие. В родната си страна той е обвинен в пране на пари и измами, които бившият милионер отрича.

Проблемите обаче се задълбочиха през седмицата, след като се разбра, че Серхио Перес е започнал съдебно производство срещу отбора за неизплатени задължения в размер на 4 милиона долара. Към делото се е присъединил и концерна Мерцедес за неразплатени 10 милиона евро. В същото време основният спонсор на Форс Индия - BWT заявиха, че предоставената на отбора сума не е спонсорство, а е оформена като кредит, който не се връща...

Как ще се развие производството, все още е рано да се каже. Възможни са няколко варианта, като купуването на отбора от платежоспособен кандидат не е изключено. Дали това ще е таткото на Ланс Строл, или група от други инвеститори никой не може да каже. Не е сигурно, дали бъдещият собственик не е задържал инвестицията си до въвеждане на администрация, точно за да придобие отбора на по-ниска цена... Може много да се спекулира, но какво точно ще се случи ние не знаем. 
Това, което следва от започнатата процедура срещу Форс Индия по отношение на пилотите също е достатъчно неясно, но има предварителни информации поне по отношение на единия от тях. 

От проведени разговори в петък може да се заключи, че Естебан Окон е на път да осигури сделка за преминаване в отбора на Renault за следващия сезон. Негов съотборник почти сигурно ще е германеца Нико Хюлкенберг, а Карлос Сайнц, който все още е част от групата на Ред Бул вероятно ще трябва да си търси работа. Преминаването на Окон в Рено можеше да бъде възпрепятствано от Мерцедес, защото пилота е част от тяхната програма и досега те управляваха кариерата му. Но Тото Волф заяви, че няма да пречат на младия французин, ако той се присъедини към френския отбор. Според източници на BBC Sport, сделката е напълно договорена и се нуждае само от поставяне на подписите под документите.

По този повод снощи Отмар Шафнауер изрази малко по-различно становище: "Да, за него е по-добре да отиде (в Рено), но трябва първо ние да се съгласим с това. Ако това е взаимноизгодно, точно това ще направим. Няма да стоим на пътя му."
Друг е въпроса, че ако отбора е в администрация, нито Щафнауер, нито Маля ще вземат решение за бъдещето на пилота. 

______________________
#F1isPassion
DD
Информация: ВВС и други медии
Снимки: forceindiaf1.com

Коментари

Важните новини от седмицата

Рикардо: "Това е едно от най-трудните ми решения"