Гран при на Франция - 3 за Люис
Гран при на Франция се завърна в календара, а Люис Хамилтън се завърна на победната линия. Британецът стартира пръв, измъкна се от инцидентите зад него и водеше почти през цялото време, с изключение на момента, в който влезе в бокса за смяна на гуми, а Кими Райконен направи това малко по-късно.
Състезанието вероятно щеше да е перфектно за отбора на Мерцедес, ако в първата обиколка Себастеан Фетел беше пропуснал да спука гумата на Валтери Ботас.
Грешката на Фетел бе очевидна. Той не прецени добре момента, в който трябва да спре и блокира предните си гуми. За това поведение Себастиан получи +5 секунди на финала на състезанието, което не повлия на крайния резултат. Германският четирикратен световен шампион остана пети в края на надпреварата.
След състезанието Фетел призна, че грешката е била негова. Четирикратния световен шампион се държа грубичко с Ромейн Грожан и с Фернандо Алонсо, но това остана ненаказано...
За сметка на това бе произведен от феновете в пилот на деня.
В един от много малкото случаи Кими Райконен бе допуснат да изпревари съотборника си на пистата и това му даде шанс да пие истинско шампанско на подиума във Франция.
Колкото и странно да изглежда, Макс Верстапен проведе отлично състезание без инциденти. Не само това. Пилотът на Ред Бул избегна инцидента в първия завой, при който пострадаха Ботас и Фетел. Верстапен се опита да настигне лидера Хамилтън, но във всеки един момент, в който това започваше да изглежда възможно пилотът на Мерцедес увеличаваше темпото.
Силния момент на Верстапен бе след състезанието, когато на пресконференцията пилотът на Ред Бул открито заяви, че няма да моли Себастиан Фетел да промени стила си на пилотиране...
Дани Рикардо имаше нормално състезание, в което не успя да постигне максимума, за който твърдеше пред Мартин Брандъл, че е възможен преди старта (а именно да се качи на подиума). Той бе близо до това постижение, но тактиката на Ферари, което позволи на Райконен да се бори за по-предна позиция не му позволи да го постигне.
Кевин Магнусен имаше доста трудности но се оказа шести на финала пред пилота на Мерцедес Валтери Ботас. Пилотите на Рено - Сайнц и Хюлкенберг винаги имат шанс да постигнат и повече с болидите и двигателите с които разполагат, но заради дребни проблеми така и не успяват да реализират пълния си потенциал. Така се случи и на "родна" земя.
Продължава страхотното представяне на Шарл Льоклер, който стартира осми и загуби само две места с доста неконкурентния Заубер с който разполага. Льоклер бе отличен от феновете и коментаторите, които вече му предричат блестящото бъдеще, което той напълно заслужава.
Състезанието не се разви по най-добрия начин за пилотите на Макларън. Фернандо Алонсо бе открито недоволен от това, с което разполага на пистата. Само преди седмица двукратният световен шампион спечели 24-те часа на Льо Ман и като, че ли искаше и днес да има темпото да стигне на финала в челото на колоната.
Само, че Макларън са далеч от възможностите не само на Мерцедес и Ферари, а и на конкурентите си с двигатели на Рено.
Само Уилямс са по-зле от тях, но както каза Фелипе Маса преди състезанието - добре че вече не съм в този отбор...
...Накрая Люис Хамилтън получи маймуна. Това доста го зарадва на подиума! Хамилтън се изкачи и начело на класирането на пилотите след Гран при на Франция.

----------------------------------
#F1isPassion
DD
Коментари
Публикуване на коментар